Skoči na glavno vsebino

V četrtek, 17. 12. 2015, smo z učenci 8. razredov izvedli medpredmetno povezavo med slovenščino (KIZ), angleščino in biologijo z naslovom »Kako skrbim za svoje zdravje«. Sodelovale so učiteljice Andreja Urbanec, Mojca Štraus Zulu in Bernarda Debeljak.
Pri uri angleščine smo se z učiteljico Mojco Štraus Zulu pogovarjali o hitri prehrani oz. »junk food«. Izvedeli smo, da so nekatere države po svetu (npr. Mehika, Avstralija, Madžarska, Finska in Danska) že uvedle višji davek na tako prehrano, saj želijo, da bi se ljudje posluževali bolj zdravih alternativ. Izvedeli smo, da ima Velika Britanija velik problem na področju prekomerne debelosti otrok in da v tej državi vsako leto hospitalizirajo 4000 otrok zaradi težav povezanih z nezdravim načinom prehranjevanja. Enako kot zgoraj omenjene države, tudi Velika Britanija razmišlja o 20% davku na takšne vrste prehrano.
Pogovarjali smo se tudi o zdravstvenih težavah, ki jih povzroča hitra hrana. Hitra prehrana vsebuje veliko maščob, soli in sladkorja, zato na kratek rok povzroča glavobole, akne in utrujenost. Na dolgi rok pa takšno prehranjevanje vodi v bolezni, kot so sladkorna bolezen tip 2, različne vrste raka, srčno-žilne bolezni, povišan holesterol in visok krvni tlak.
V tej uri smo hkrati širili tudi strokovno besedišče na področju hrane in bolezenskih stanj.
Knjižničarka Andreja Urbanec je v šolski knjižnici delala prav tako z učenci 8. razredov. Preleteli so šolski primer, kako napisati in oblikovati seminarsko nalogo. Ker so se s pisanjem take vrste naloge že srečali, smo znanje samo obnovili in dodali nekaj elementov. Primer naloge je dostopen tudi na spletni strani šole. Potem so imeli učenci čas, da so samostojno poiskali ustrezno gradivo za nalogo in prepisali vire. Cilj je bil, da najdejo čim več ustrezne literature za seminarsko nalogo, katero temo je določila učiteljica biologije.
Pri uri biologije so učenci delali v računalniški učilnici, kjer so s pomočjo spleta iskali vire za seminarsko nalogo. Potek dela je bil podoben kot v knjižnici, le da so iskali spletne vire. Namen je bil ugotoviti vzroke in posledice nepravilnega delovanja organov oz. organskih sistemov pri človeku ter se zamisliti, kaj lahko storimo, da do tega ne pride. Učenci bodo z delom nadaljevali doma. Svoje ugotovitve in izdelke bodo predstavili svojim sošolcem.
Bernarda Debeljak 

Dostopnost