Skoči na glavno vsebino

V četrtek, 6. oktobra 2016, ob 13.00 je bila v avli OŠ Orehek Kranj okrogla miza z naslovom »Marja Boršnik, literarna zgodovinarka«.
“Ime Marja Boršnik sem poznala zgolj bežno, na koncu dneva pa sem o njej zvedela toliko, da bi lahko napisala spis.
Našo delavnico sta vodili učiteljica Nataša Jezeršek Triler in Simona Merljak. Ko smo vstopili v razred, smo zagledali mizo, na kateri je bilo veliko knjig o prvi slovenski literarni novinarki. Knjige so mi vzbudile zanimanje in komaj sem čakala, da pobrskam in izvem čim več o tej gospe.
Najprej smo prebrali črtico o Polšjem problemu. Marja Boršnik opisuje o živalskih prebivalcih v svoji hiši, polhih. Zgodba je bila zanimiva in napisana na humoren način. Čeprav nekaterih besed v črtici nisem razumela, sem lahko ugotovila, da je imela Marja kar precejšnje težave s polhi. Nisem vedela, da so v okolici Drulovke bivali polhi. O zgodbi smo skupaj razmišljali.
Naslednjo uro smo raziskovali o njem življenju na spletu v računalniški učilnici. Vsak učenec je samostojno pridobival podatke, katere je zapisal na list. Nato smo se vrnili v učilnico in se razdelili v tri skupine. Izdelali smo plakate:
• prva skupina je predstavila življenje Marje Boršnik,
• druga skupina je zapisala mnenje o črtici,
• tretja skupina je predstavila pojem literarne zgodovine.
Tretjo uro smo si ogledali hiši Marje Boršnik na Drulovki, kateri stojita v gozdu malo naprej od cerkve. Hiši sta skrbno ohranjeni, izgledata kot novi, saj so jih pred kratkim obnovili. Na fasadi je spominska plošča pred katero smo se fotografirali. Izvedeli smo, da je Marja hiško zgradila, da bi tu živela. V ta mirni kraj je želela povabiti tudi druge literarne zgodovinarje, da bi se lahko posvetili svojemu delu.
Naša delavnica je imela še posebno nalogo: pripraviti smo morali okroglo mizo, na katero sta bili povabljeni sorodnici, hčerka in vnukinja. Napisali smo vprašanja. Ideje smo dobili pri raziskovanju življenja Marje Boršnik. Zanimalo nas je, zakaj je znala toliko jezikov, na katero nagrado je bila najbolj ponosna, kakšna je bila kot človek, če si z njo živel… Bili smo zelo ustvarjalni, napisali smo veliko vprašanj. Žal nismo imeli dovolj časa, da bi nam gospe odgovorili na vsa vprašanja.
Naš kulturni dan smo zaključili v avli šole. Spoznali smo se s hčerjo in vnukinjo gospe Marje Boršnik. Pred vsemi učenci naše šole sta pripovedovali o njenem življenju in delu. Vsi učenci smo bili s pogovorom zelo navdušeni.

Nika Kalan, 9. a”
Gostji okrogle mize sta bili njena hči, ga. Francka Premk in vnukinja, ga. Eva Premk. Intervju sta vodila Nika Kalan, 9.a in Marko Krišelj, 7.a. Hči in vnukinja sta doživeto pripovedovali o življenju in delu Marje Boršnik ter družinskih dogodivščinah, ki se jih z veseljem spominjata.
Učenci so za obe gostji pripravili vprašanja o njenem izobraževanju in delu, družini, hišici na Špiku na Drulovki …
Pogovor o Marji Boršnik, ki je na Špiku na Drulovki zgradila hišo z namenom, da bi lahko v miru ustvarjala, je zaključil predsednik KS Orehek – Drulovka, g. Marjan Fajfar.

Irena Hočevar, prof. 

Dostopnost